“Jeg er ligeså god som dem, der går i kirke” – Ja, og hvad så?

De kristne er ikke bedre end andre. Men de har en frelser, fordi de ved, at de kommer til kort.

Ikke alle tror på Jesus – ikke alle kalder sig kristne (hvilket er sørgeligt, for de ender i helvede). Men alligevel hører man ofte et vigtigt og kritisk spørgsmål fra ikke-troende som er vigtigt at kunne besvare:

Jeg er ligeså god som de kristne, der går i kirke hver søndag. Hvorfor skulle de komme i himlen, og ikke mig?” – typisk spørgsmål fra ikke-kristne

Svaret er, at det er der en rigtig god grund til.

Det handler nemlig om, hvem man sammenligner sig med. Og hvad der egentlig afgør, om man kommer i Himlen.

Det kan du læse mere om her.

“Jeg er ligeså god som de kristne” – Ja, men det er ligemeget!

Når man hører dette kritiske spørgsmål ovenfor skal man som kristen kende svaret, som kan hjælpe andre mennesker videre og tættere på Gud.

For de kristne sammenligner sig nemlig ikke med hinanden. Hvis du gerne vil sammenligne dig med andre kristne, skal du vide, at de sammenligner sig ikke med dig.

De sammenligner sig med Jesus. Og det er en helt anden sag.

Kristne sammenligner sig med Jesus – ikke med dig

Når man bliver kristen – altså personligt kristen så man tror på Jesus og er født påny – så forstår man, at vi skal ikke sammenligne os med hinanden, men med Gud selv. Vi skal leve op til hans standard.

Og det kan vi ikke.

Man kommer nemlig ikke i himlen af et være et godt menneske. Man kommer i himlen af at forstå, at man kommer til at stå til regnskab for Guds standard, ikke vores egen, og forstå, at vi alle kommer til kort. Vi har alle syndet imod Gud.

Vi har alle brug for en frelser.

Vi har brug for en frelser

Hvis vi mennesker skal i Himlen, når vi dør, skal vi leve op til Guds standard, ikke bare være omtrent ligeså god som de andre. Og det har vi brug for hjælp til, fordi vi allesammen har syndet imod Gud.

Det var derfor, at Gud sendte sin søn Jesus: Gud vidste, at vi ikke kunne leve op til hans standard. Så han blev menneske i personen Jesus, der levede det syndfri liv, vi ikke kan leve, og alligevel døde og blev straffet som helt uskyldig.

Det betyder, at Gud kan frikende os på dommedag.

Gud frikender dig for din TRO, ikke fordi du er GOD

Gud frikender dig nemlig ved din tro på Jesus, og ikke fordi du er bedre end din nabo, eller andre kristne, eller dem, du nu sammenligner dig med.

Gud frikender dig, fordi han ønsker fællesskab med dig, fordi han elsker dig, og ønsker at du finder tilbage til ham.

Det foregår gennem Jesus.

Gud velsigne dig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *