Der er ikke ét, men to liv efter døden

For nylig dag spurgte en velmenende og søgende dansker i chatten:

“Er der et liv efter døden?”

Spørgsmål i chatten

Det er et et af livets store spørgsmål, som der findes et smukt, men overraskende svar på.

Der ER nemlig et liv efter døden. Man kan sige, at der faktisk er TO. Et evigt liv i Helvede uden Gud, eller et evigt liv i Himlen med ham. Og vi vælger selv hvilket af de to evige liv vi vil leve. Det hele er op til dig.

Det kan du læse mere om her.

To liv efter døden

Når vi kommer til vores livs ende, og kroppen dør – uanset hvordan vi dør: sygdom, uheld, andet – så kommer vi til at stå foran Gud.

Dén dag vil regnskabet blive gjort op, og vi vil blive straffet for vores synd imod Gud.

Hvis vi ikke har syndet – eller vi har en anden til at tilgive vores synd og betale for den – kommer vi ind i fællesskab med Gud. Fordi han ser os som uskyldige.

Hvis vi derimod har syndet – uden nogen til at betale bøden – bliver vi afvist fra fællesskabet med Gud.

Liv 1 – i Himlen med Gud

Det bedste evige liv vi kan ønske os er det evige liv i Guds rige. Det som kaldes Himlen.

I dette liv er der ingen sygdom, ingen sorg, ingen synd, ingen bekymring, intet forfald. Det er den perfekte, lyse og gode verden. Vi er sammen med vores kære, som døde, og der er ingen konflikter mere. Alt er godt og smukt.

Lyder det for godt til at være sandt?

Det ER sandt, men der findes en kontrast.

Liv 2 – i Helvede uden Gud

I det andet evige liv er vi udenfor fællesskabet med Gud. Biblen fortæller om dette sted og kalder det helvede.

I virkeligheden er det blot et sted, hvor Gud ikke er. Vi er udenfor fællesskabet med Gud.

Vi er alene. Vi er ikke sammen med andre, der også er endt i helvede, men vi er isolerede.

Vi er i evig smerte, fortvivlelse og angst. Og det stopper aldrig. Der er ingen kærlighed, intet lys og intet håb.

Det er et sted til Guds fjender.

Valget er dit

Hvad er ligeså interessant er, at det hele er op til dig. Du beslutter og vælger, hvilket af de to evige liv, du vil leve.

Og du skal beslutte dig INDEN at dit liv er omme. Når du står foran Gud er det for sent.

Jesus er svaret

Som vi fortalte ovenfor, handler det hele om, at Gud afgør om vi kan være sammen med ham eller ej baseret på begrebet synd. Gud er perfekt og Gud og accepterer ikke noget dårligt eller ondt i sit rige.

Derfor er det kun Jesus, der kan være vejen til det gode, evige liv.

Hvorfor?

Fordi vi har alle syndet. Og Jesus er den eneste helt uskyldige person, der levede et perfekt liv. Og gjorde han noget fantastisk. Han lod sig blive fanget, dømt og korsfæstet som uskyldig. For at tage straffen for os.

Derfor kan vi KUN komme i Himlen og få det gode, evige liv, hvis vi tror på Jesus.

Andre guder frelser IKKE!

Hvad DU skal gøre

Hvad Jesus gjorde gælder ikke automatisk for dig.

For at Jesus’ offer kan betale for din synd, og Gud derfor kan frikende dig på dommens dag og byde dig velkommen i Himlen, skal du gøre noget. Tro på Jesus, og ved den tro leve et liv for ham. Det starter med omvendelse, dåb og modtagelse af Guds ånd, som lever i dig.

Læs: Sådan bliver du frelst eller skriv i Chatten.

Gud velsigne dig.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *