Den eneste adgangsbillet til himlen er…

Hvordan kommer man ind i Guds rige? Svaret er, at du skal fødes påny - af vand og ånd.

Hvordan kommer man ind i Himlen? Sådan helt konkret? Hvad skal der til?

Det er et spørgsmål, som de fleste har stillet sig – næsten uanset hvad de tror på. Og det er også et godt spørgsmål at kunne besvare, fordi det giver svaret på, hvordan vi kommer til at tilbringe evigheden et godt sted, med Gud, og ikke i Helvede. Så det er relativt vigtigt.

Det korte svar er, at du skal fødes påny. Ellers kommer du slet ikke ind i Guds rige.

Det kan du læse mere om her.

Det afhænger ikke af, hvad du selv mener

Selv ateisterne, der afviser den Gud, der har skabt dem, og som døde for dem i kærlighed, er selv nysgerrige efter hvordan andre mener, de selv kommer ind. Og tror man på Gud selv, så er det også det måske vigtigste spørgsmål af dem alle, som mange har en mening om.

Problemet er, at det ikke afhænger af, hvad du mener. Det er ligegyldigt, hvordan vi selv tror, at vi kommer ind.

Det eneste der er vigtigt er sandheden og Guds krav til at komme ind. Så lad os se lidt på, hvad Gud selv siger. Det står i hans ord, biblen.

Hvad Gud siger om sagen

Flere steder i Biblen gøres det tydeligt, at vejen til Guds rige går gennem hans søn, Jesus. Da Jesus (som var syndfri) døde på korset, tog han betalingen for dine synder, så du har en mulighed for at blive frikendt for dine synder på dommens dag. Men der er noget, du skal gøre.

Og Gud forklarer helt konkret, hvad det er.

Jesus siger:

“Det er kun, hvis et menneske bliver født igen, at det kan komme ind i Guds rige.” – Jesus, Johannesevangeliet 3:3

Så her har du svaret. Du skal fødes igen (påny) for at komme i himlen.

Hvis ikke du er født påny, så kommer du ikke i himlen.

Jamen, jeg er kristen!

Nogen kalder sig måske “kristen”. Det er rigtig fint. Det kommer man bare ikke i himlen af. Gud siger ikke, at du kommer i himlen, hvis du er kristen. Det handler ikke om, hvad vi kalder os selv. Det handler om hvor vi står i forhold til Gud.

Hvis ikke du er født påny, kommer du ikke i himlen

Jesus siger altså, at det er vores ånd, der skal fornyes, for at vi kan komme ind i Himlen. Vi er allerede som spæde blevet født i vores krop. Men vores ånd mangler at blive født.

Jesus forklarer sig yderligere omkring at blive født påny:

Det er kun hvis et menneske bliver født af både vand og ånd, at det kan komme ind i Guds rige. – Jesus, Johannes 3:5

Jesus forklarer her præcist, hvad det vil sige at blive født påny. Du skal fødes ud af vand, og din ånd skal også genfødes.

Det er ikke så kompliceret.

Det eneste der kræves er din vilje. Din vilje til at give dit liv til Gud.

Født af vand og ånd

Så … Hvad vil det så egentligt sige at blive født af vand og ånd?

Født af vand: I dåben (i vand) vaskes du ren for synd og dit gamle liv. Læs også Hvad sker der i dåben? Vigtigt: Det skal ske efter omvendelse. Ellers bliver du ikke døbt. Så bliver du bare våd.

Født af ånd: Din ånd skal genoplives. Den døde faktisk, da vi syndede mod Gud i paradisets have. Det sker når du får Guds ånd, Helligånden. Sådan modtager du Helligånden

Gud hjælper dig

Man kan gå meget dybere ned i dette emne om at blive født påny, og man kan også blive meget forvirret, når man taler om emnet med andre. For den åndelige genfødsel er en proces der sker et sted og på en måde, vi ikke kan se og slet ikke forstår. Nemlig i vores ånd.

Den gode nyhed er, at Gud hjælper dig. Det er ikke kompliceret, og det tager bare et øjeblik at komme i gang.

Det er nemlig sådan, at hvis du kommer til Gud og er villig til at give ham dit liv, så vil han med garanti give dig, hvad du beder om. Hvis du er stædig og ikke vil, så kan han ikke hjælpe dig.

Gud velsigne dig.

Del artiklen med andre:

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *