Er det blasfemi at bevise Gud?

Vi bliver frelst af tro, ikke beviser. Er det så blasfemi at bevise Gud?

Her på jesusfrelser.dk kan du læse verdens vigtigste budskab: At du kommer i Helvede uden Jesus, og i Himlen med ham.

Men du kan også finde på beviser på, at Gud findes, hvis det er et vigtigt spørgsmål for dig. Her er 20 af disse beviser.

Nogengange sker der dog det, at de mere religiøst orienterede stiller spørgsmålet, om det overhovedet er “blasfemi” at bevise Gud. For der er mange beviser for Gud at finde. Er det blasfemi at bevise Gud, når det er troen, og ikke beviserne, der frelser?

Det kan du læse mere om her.

Det er ikke blasfemi at bevise Gud

Hvis man forsøgte at bevise Gud som et objekt, så har ville det være blasfemi. Men det er ikke det, der er tale om. Derfor er det ikke blasfemi.

Disse beviser er beviser for at Gud er, som biblen siger, at han er; en ånd, skaberen af denne verden, som besøgte jorden. Derfor er beviserne af en karakter, der ikke udfordrer troen, men støtter den.

Der er desuden beviser for visse fysiske manifestiationer af Gud (Jesus gik her på jorden rent historisk, fx), der udmønter sig i vores verden. Det er jo ganske naturligt at dokumentere, at Jesus eksisterede historisk.

Vi kan derfor roligt bevise Gud uden at det støder Gud, eller påvirker vores tro.

Men … beviserne frelser dig ikke

Når dét så er sagt er det vigtigt at forstå, at du ikke bliver frelst af at kunne bevise, at Gud er til. Du bliver frelst, når du i troen på Jesus vender dig fra din synd, bliver døbt i vand og modtager Helligånden (læs mere). Det er troen og kun troen, der frelser dig.

Gud velsigne dig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *