Gud elsker os – og vil redde os

Vi har syndet imod Gud. Men han gjorde noget fantastisk for at vinde os tilbage.

Hvordan kan man blive frelst?

Vores problem – og Guds løsning

Gud skabte himlen og jorden, og satte mennesket i Paradis. Men vi valgte at gøre oprør mod Gud, og synden kom ind i verden. Der er vi nu, i en falden verden. En verden hvor vi synder imod Gud. Men Gud er virkelig, og han vil straffe os den dag vi skal herfra. Fordi Gud er en retfærdig Gud. Han skal han gøre det, fordi han hader synd. Fordi han er god.

Men Gud gjorde noget fantastisk. Fordi han elsker os.

Han sendte sin søn, så vi kan blive frelst fra den dom, der venter os. Det er muligt fordi hans søn Jesus levede det syndfri liv, vi ikke kan leve, og alligevel som uskyldig tog den straf, vi har fortjent.

Det betyder at vi i en form for “byttehandel” kan blive frelst af Gud og komme i Himlen, hvis vi hører ind under hans søn. Så kan han se på os og sige “Frikendt!”.

Og hvordan sikrer vi os, at han gør det? Det er ikke nok at tro på, at Gud findes, eller at Jesus var Guds søn. Det ved dæmonerne også godt. Det frelser dem ikke.

Hvis vi vil frelses, så Jesus’ offer også gælder for os, så skal vi vende os fra synd (vælge at leve på Guds måde på alle områder), døbes til Jesu navn (dåben er ikke bare symbolsk, men begraver der gamle liv og vasker synden bort i Guds øjne) og modtage/fyldes af Helligånden, som giver os hans kraft til at opleve mirakler og gøre løbet færdig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *