Hvorfor kommer Jesus ikke tilbage?

Jesus kommer tilbage. Men vi har ventet i 2.000 år. Hvorfor lader Gud vente på sig? Det får du svaret på her.

Hvis du tror på Jesus kender du formentlig til den skønneste og vigtigste sandhed angående vores fremtid. På et tidspunkt kommer Jesus tilbage og sætter djævlen på plads og tager de kristne med i sit rige.

Men mange spørger sig selv, hvorfor Gud lader vente på sig? Da Jesus var her for cirka 2.000 år siden lovede han at komme tilbage. Men … hvorfor lader han egentlig vente på sig?

Vi lever jo i en verden, det ville være rart at slippe ud af – en verden med ondskab, sygdom og synd. Hvorfor kommer han ikke lige nu?

Svaret er pga kærlighed.

Det kan du læse mere om her.

Gud elsker alle mennesker

Svaret på, at Gud ikke kommer tilbage lige nu, og har ventet indtil nu er ret simpelt:

Gud elsker alle mennesker, og ønsker at frelse så mange som muligt. De kan blive frelst gennem hans søn.

Tiden arbejder nemlig til Guds fordel.

Gud ønsker at frelse så mange som muligt

Svaret på det vigtige spørgsmål er, at Gud ønsker at så mange mennesker som muligt kommer tilbage til ham, til hans nærvær med ham, i himlen.

At komme tilbage til Gud kræver frikendelse på dommens dag. Det vil sige, at vi gennem hans søn Jesus bliver født påny (omvendelse, dåb i vand og helligånd) først.

Flere og flere mennesker bliver frelst med tiden, når andre kristne fortæller dem om Jesus, og de handler på budskabet.

Derfor venter Jesus med at komme tilbage.

Hvornår kommer Jesus tilbage

Biblen giver ikke i årstal for, hvornår Jesus kommer tilbage. Den beskriver en række tegn, vi kan kigge efter. Nogen har fundet sted, andre mangler endnu at indfinde sig.

Svaret er ganske enkelt, at vi ikke ved det, og aldrig får det at vide. Men skal være parate.

Jeg vil gerne være parat – hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at være parat til den dag, Jesus kommer tilbage, så du kommer i Himlen og ikke i helvede, så er Jesus din redning. Læs mere her.

Gud velsigne dig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *