Det er jul. Men pas på!

Julen er en lejlighed til at tage stilling. Gud blev født som menneske for din skyld.

Det blevet juletid igen i Danmark. Det er en skøn og hyggelig tid med familien – næsten uanset hvad man tror på. Og sådan skal det også være.

Men vi vil alligevel gerne bringe en advarsel til dig: Midt iblandt alle julens symboler og sange i radioen gemmer sig én eneste universel sandhed, som er livsalvorlig for dig: Gud selv kom ned til jorden og blev født som mennesket Jesus – for at leve et perfekt liv og alligevel tage straffen for din synd.

Det skal du tage stilling til, og forhåbentlig takke ham for, inden du skal herfra en dag.

Det kan du læse mere om her.

Gud blev menneske i sin søn Jesus

Julen har med tiden fået mange facetter, den ikke oprindelig havde. Den har skiftet sit navn, datoen er omdiskuteret, og hverken juletræet, julemaden, nisserne eller julemanden har noget med den oprindelig grund at gøre. Julen er næsten blevet uigenkendelig, hvis ikke det var for enkelte julesalmer i TV.

For hvad handler julen egentlig om?

Svaret er simpelt: Julen er en fejring af Jesus’ fødselsdag – eller kan hvertfald huske os på det.

Man kan sige det således:

Julen tjener som påmindelse for os på, at Jesus blev født. Det er noget, vi alle skal tage stilling til.

– Jesusfrelser.dk

Det gør følgende jule-spørgsmål særdeles relevant:

Hvad med dig? Har du taget stilling?

Julen – en lejlighed til at tage stilling

En dag når vi dør skal vi stå foran Gud og dømmes. Vi har nemlig fået dette ene liv til at gøre tingene ret i forhold til Gud. Det gjorde han da Jesus blev født.

Gud er en retfærdig Gud. Han er kærligheden selv, ja, men også en retfærdig dommer, som ikke ser gennem fingrene med synd. Han tilgiver dig ikke for din synd, hvis ikke der er nogen, som kan tage straffen i stedet for.

Den “nogen” er Jesus.

Man kan sige, at der sker et slags “bytte” i det åndelige rige, der gør det muligt for Gud at frikende dig på dommedag. Det sker ved, at Jesus betaler den bøde, du skal have.

Vores problem – og Guds løsning

Her kan du læse, hvordan dette “bytte” hænger sammen:

Gud skabte himlen og jorden, og satte mennesket i Paradis sammen med Ham. Men vi valgte at gøre oprør mod Gud, og synden kom ind i verden. Der er vi nu, i en falden verden. En verden hvor vi synder imod Gud. Og hvor vi bryder hans lov hele tiden – vi synder imod ham og gør ondt imod hinanden.

Det skal vi straffes for en dag.

Men Gud gjorde noget fantastisk. Fordi han elsker os.

Han sendte sin søn, så vi kan blive frelst fra den dom, der venter os. Det er muligt fordi hans søn Jesus levede det syndfri liv, vi ikke kan leve, og alligevel som uskyldig tog den straf, vi har fortjent.

Det betyder altså, at vi i en form for “byttehandel” kan blive frelst af Gud og komme i Himlen, hvis vi hører ind under hans søn.

Så kan han se på os og sige “Frikendt!”.

Hvordan bliver jeg “frikendt”?

Og hvordan sikrer vi os så, at Gud kan frikende os? At Jesus’ offer gælder for os (for det er ikke automatisk).

Det er ikke nok at tro på, at Gud findes, eller at Jesus var Guds søn. Det ved dæmonerne også godt. Denne “tro” frelser dem ikke.

Hvis vi vil frelses, så Jesus’ offer også gælder for os, så skal vi vende os fra synd (vælge at leve på Guds måde på alle områder), døbes til Jesu navn (dåben er ikke bare symbolsk, men begraver der gamle liv og vasker synden bort i Guds øjne) og modtage/fyldes af Helligånden, som giver os hans kraft til at opleve mirakler og gøre løbet færdig.

Læs mere her: Sådan bliver du frelst

Gud velsigne dig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *