Sådan bliver du fri for din angst og din fobi

Mange danskere lider af angst, og det påvirker store dele af deres liv. Men det er muligt at blive fri - fuldstændig fri.

Da Jesus blev korsfæstet betød det ikke blot, at vi kan få tilgivelse for vores synder og komme i Himlen hos Gud, når vi dør. Da han døde blev der også givet mulighed for heling og helbredelse for sygdomme her på denne jord. Alle sygdomme.

Angst er en psykologisk lidelse, som omkring 400.000 danskere lider af (Sundhedsstyrelsen 2016). Det rammer både børn og voksne mænd og kvinder. Måske er du en af dem.

Men vidste du, at du kan blive fri for din angst? Der er håb.

I denne artikel kan du læse mere om, hvad du helt konkret kan gøre, hvis du lider af angst, og har brug for at komme videre i dit liv.

Angst – din modstander

At føle angst og leve med angst er noget, mange mennesker oplever. Men det er ikke naturligt eller sundt.

I modsætning til angst er frygt noget, der hjælper os. Vi har f.eks. en naturlig, sund frygt for at falde ned fra høje steder, køre meget hurtigt osv. Fordi det er farligt. Vores krop advarer os.

Angsten derimod griber fat om din psyke og gør dig ude af stand til at handle normalt. Den bliver en modstander i hverdagen, der afholder dig fra at gøre almindelige ting, som andre ikke har et problem med.

Eksempler på angst

Hvis du f.eks. kører bil er du afhængig af, at bilerne i den modsatte vognbane ikke pludselig kører over i din vognbane. Det er ikke noget problem for de fleste, og de kan sagtens køre på en landevej uden at tænke på det. Men personer der lider af angst tør ikke køre på vejen, fordi det kunne ske.

Når man har angst har man ofte katastrofetanker og har stærkt overdrevne tanker om en situations farlighed.

Der findes mange typer af angst. Nogen fobier er ret harmløse, f.eks. enkeltangster som edderkopper, fugle, flyvning eller højder, andre fobier kan være næsten invaliderende for din evne til at leve normalt, som agorafobi (åbne pladser), klaustrofobi (lukkede rum), panikangst, posttraumatisk angst og social angst.

Men vidste du, hvor angsten har sit udspring?

Hvor kommer angsten fra

Angsten har en kilde. Den kommer fra Guds modstander, Satan. Angsten er kommet for at hindre dig i at leve i glæde, og for at holde dig fra Gud.

For med Gud er der fred, sikkerhed, håb og glæde. Angsten er det modsatte.

Angsten – følelsen fra Helvede

Angst er en følelse, der kommer fra Guds fjende, Satan.

Satan og hans følgesvende, dæmonerne (læs mere om dæmoner her), ønsker at fjerne smilet fra dit ansigt og gøre dig ude af stand til at leve i glæde. Deres mål er af gøre dig ude af stand til at fungere med andre mennesker, og ikke mindst ønsker Satan at afholde dig fra at sige tak til din skaber, Gud selv, og søge hjælp hos Jesus.

På den måde kan han afholde dig fra at være en kraft for det gode her i verden, fra at være en person, der spreder kærlighed.

Dæmonisk indflydelse

Angst er en indflydelse fra disse onde ånder. Den kan være kommet ind igennem en række oplevelser, hvor du har været åben overfor dæmonisk indflydelse. Det er måske ikke engang noget, du kan huske. Det kan være sket igennem en tidligere hændelse, eller det kan være kommet ind uden.

Men fordi at angsten har en dæmonisk kilde betyder også, at du kan blive fri for angst. For Jesus har autoritet over denne dæmoniske indflydelse – og han kan fjerne den.

Gud ønsker nemlig, at du kommer videre og blive fri. Han ønsker det så meget, at han gav sin eneste søn for at redde dig. Læs mere

Løsningen er Jesus

Jesus er den højeste autoritet over alle entiteter i den åndelige dimension. I Jesus er der fred, kærlighed og lys, og det trumfer angsten, fordi Jesus lod sig dø, men genopstod. Og Jesus giver os noget andet i stedet:

For Gud har ikke givet os en fej ånd, men en ånd med kraft og kærlighed og besindighed. – (2. Timotheus 1, 7)

Istedet for frygt kan vi få kraft, kærlighed og besindighed. Vi kan erklære sejr over den dæmoniske indflydelse, der forårsager angsten.

Det betyder helt konkret, at når vi beder for andre i Jesus’ navn, er dæmonerne nødt til at lystre. Læs mere

Søg bøn

Derfor kan du finde frihed fra angst og fobi ved at søge bøn.

Det du kan gøre er at finde nogen kristne i en kirke tæt på dig, som tror på helbredelse. Find nogen, der tror på en levende Jesus. Du kan også kontakte os her på siden, eller selv bede til Gud.

Note: Tager du medicin skal du fortsætte med det, indtil en læge erklærer dig rask. Med Jesus kan det lade sig gøre!

Helbredelse for alle sygdomme

Der er helbredelse for alle sygdomme i Jesus. Der er ingen sygdomme, Gud ikke kan kurere. Læs mere her

Se eksempler på helbredelse ved Guds kraft

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *