“Jeg tænker, at Gud nok findes” – det er ikke tro!

Tror du på, at Gud nok er derude et sted? Var Jesus noget særligt? Det frelser dig ikke - der skal mere til. Læs hvorfor her.

Mange mennesker siger, at de “tror på Gud”, hvertfald at der “er noget mere mellem himmel og Jord”. De fleste mennesker mener også, at Jesus var en historisk person, og måske endda, at han var noget guddommeligt.

Men er det egentlig tro? Kommer vi i Himlen, hvis vi bare “tror” på denne måde?

Det vil vi se nærmere på her.

Tag sikkerhedsskoene på

Lad os starte med at sige, at emnet med at tro på den rigtige måde kan godt træde nogen over tæerne. Mange kan ikke lide at høre, at den måde, de tror på, ikke er god nok.

Men er det ikke OK at blive trådt over tæerne, hvis det er dét, der skal til, for at komme i himlen? Vil du ikke gerne udfordres på din tro, hvis det betyder, at du kommer i Himlen og ikke Helvede, når du dør?

Hvis du er med på denne udfordring – så er denne artikel til dig.

“Jeg tænker at Gud findes”, er det nok?

Svaret er ganske enkelt Nej. Du kommer ikke i Himlen af at tro på, at Jesus gik på jorden og blev korsfæstet. Det frelser dig ikke at “tro”, at Gud nok findes, eller at der nok er mere mellem himmel og jord, end man lige kan se.

Du kommer stadigvæk i Helvede, hvis du dør med dén indstilling.

For at komme i Himlen skal du tro på Jesus ved at følge ham. Gøre hvad han siger. Og det gør du ved at blive født på ny i din ånd. Det sker når du vender dig fra din synd, bliver døbt i vand og modtager helligånden.

Hvorfor er det ikke nok at tro på, at Gud findes?

Hvorfor er det ikke nok bare at tro på, at Gud er derude et sted for at komme i Himlen?

Fordi denne slags tro løser ikke problemet – din synd. Du kommer i Helvede, når du dør, fordi du har syndet, ikke fordi du ikke tror. Læs mere

Medmindre du har Jesus som frelser.

Jesus er løsningen på det her problem med synden. Og det problem fjernes kun, når du vælger at følge Jesus og ikke dine egne veje.

Djævlene “tror” også

Biblen siger det på denne måde:

Djævlen og hans dæmoner tror også på, at Gud er til. De ved det faktisk. De er ganske udemærket klar over, hvem Jesus er. Faktisk tror Satan og djævlene også på, at Jesus er Guds søn. De er helt sikre. Men det frelser dem ikke.

“Tror du det er nok bare at have en trosbekendelse, der siger: ‚Jeg tror på én, sand Gud.’? Det er godt, at du tror på den ene, sande Gud! Det gør de onde ånder også, men de ryster alligevel af skræk for dommens dag.” – Jakobs Brev‬ ‭2:19‬

Hvorfor?

Fordi djævlene vil ikke vende om. De vil ikke følge Gud. Og de har deres synd, som Gud en dag vil dømme.

Og så kommer man ikke i Himlen.

Hvad skal jeg gøre?

Hvis du gerne vil tro på en måde, der kan frelse dig, så skal du mere end bare tænke, at Gud er til. Så skal du gøre noget ved det. Du skal vælge Gud (Jesus) til, og dit gamle liv fra.

“Med mindre du er født påny, så kommer du ikke ind i Guds rige.” – Jesus

Man kan også sige det på denne måde;

Du skal tro nok på Gud til, at du også gør, hvad han råder dig til. Lad os tage et eksempel.

At tro er at handle

Hvis en person siger, at dit hus brænder, og du tror på vedkommende, så rejser du dig og gør noget (løber ud, ringer efter brandvæsenet osv). Du behøver faktisk ikke engang et bevis.

På samme måde; hvis Gud siger, at du er i fare for Helvedes ild pga din synd (og det gør Han), så gør du, hvad Han siger, der skal til.

Du har en chance

Den fantastiske nyhed er, at du har en chance. Gud har givet dig en mulighed. Han fortæller dig præcist, hvad du skal gøre, og det er kun gode nyheder for dig.

Gud siger: Tro på min søn. Tag imod ham, jeg sendte. Lad Jesus være din frelser.

Gud velsigne dig.

Vær med til at redde liv! Støt Jesusfrelser.dk med 100kr. Beløbet går ubeskåret til facebookannoncer med vores artikler.

Send til MobilePay 1206LR, så flere danskere kan læse Jesus at kende.

Del artiklen med andre:

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *