Hvad betyder udtrykket “At gå i hundene”?

Jesus er den eneste vej til himlen - uden ham er vi alle fortabte. Gud gav sin søn så du kan opleve frihed, helbredelse og få evigt liv.

Du kommer ikke i himlen pga. din babydåb. En ægte tro på Jesus er opskriften! Skriv anonymt og forstå mere. Chat 08-22 med en præst.

Du har nok hørt udtrykket at “gå i hundene“.

Men er du klar over, hvad udtrykket egentlig betyder?

Det er lidt et gammeldags udtryk med betydningen “Det går skidt for en person” eller “Mister alt, hvad man har“. Det er i den betydning, at de fleste bruger udtrykket.

Men faktisk har talemåden en dybere og langt mere alvorlig betydning.

Det er den sande historie om den onde kvinde Jezebel, der mødte en grusom død, fordi hun gik imod Gud og hans folk Israel.

Det kan du læse mere om her.

Et bibelsk udtryk

At “gå i hundene” er et bibelsk udtryk, der stammer fra en sand historie:

“Men da de gik ud for at begrave hende, fandt de kun hendes kranium og hendes hænder og fødder … Det stemmer med, hvad Herren sagde, for han fortalte profeten Elias, at hundene skulle æde hendes krop.” – “. Kongebog 9: 34-36

Udtrykket stammer fra den voldelige historie om den onde kvinde Jezebel, der blev forrådt af sine egne folk og smidt ud af et vindue, og spist af hunde. Det var hendes skæbne, fordi hun var gået imod Gud og havde forrådt hans folk. Det hun havde gjort var at få sin konge til at forlade den sande Gud og tilbede afguderne Baal og Ashera.

Uden Gud er vi fortabte

Denne lidt voldelige historie har en dybere betydning for os mennesker. Det er et billede på, at vores endeligt – vores sidste kapital – ikke er godt, hvis det er uden Gud.

Vi kommer alle til at betale prisen for vores synder – og ender i Helvede. Med mindre vi stoler på Gud og tager imod den søn, han i kærlighed sendte for at frelse os.

Frelsen – kun ved Jesus

Biblen fortæller, at mennesket syndede mod Gud og blev smidt ud af Paradisets have. Der lever vi nu – adskilt fra Gud, i verden med dens sygdomme og ondskab. Kun gennem Jesus kan vi komme tilbage til Gud, når vi i troen på hans søn Jesus vender os fra vores synd, bliver døbt til Jesus og modtager helligånden.

Det er den eneste vej i Himlen.

Gud velsigne dig.

Babydåb og konfirmation er ugyldigt overfor Gud. Han ser kun på, om du rigtigt tror på – og følger – Hans søn, Jesus. Læs mere eller Chat med en præst.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *