Er vi ikke allesammen børn af Gud? NEJ, faktisk ikke!

Vi er ikke allesammen “børn af Gud”, som det så populært siges. Men det kan vi blive.

Du har nok hørt folk sige “vi er allesammen børn af Gud”. Det lyder dejligt. Det lyder rigtigt. Men det er det bare ikke.

Hvordan det kan være? Og hvordan man egentlig bliver “barn af Gud”, så? Det kan du læse om i denne artikel.

Børn af Satan

Vi er ikke allesammen børn af Gud. Hvis vi var det, så, ville vi jo allesammen komme i Himlen. For en god Gud sender jo ikke sine børn i Helvede, vel?

Nej, vi er er børn af denne verden, vi er faktisk dét, som Jesus kalder “Satans børn“. Det lyder voldsomt. Men det, som Jesus mener er, at vi er opfostret i en kultur, der er kultiveret af Satan, altså hvor Satan har sin indflydelse. Og det har vi altid været. Eller det vil sige næsten.

Oprøret mod Gud

Engang var vi uden synd, med Gud, i paradis. Der var ingen problemer. Men da vi valgte at gøre oprør mod Gud og spise af kundskabens træ, blev vi adskilt fra Gud. Han var faktisk nødt til at smide os ud af paradis, fordi synden ellers ville være der i al evighed.

Derfor endte vi så, hvor vi er nu. Adskilt fra Gud, i en verden, der ikke længere er perfekt. Fordi vi ikke ville lytte til Gud. Vi er ikke længere børn af Gud.

Men vi har en chance.

Vi er alle SKABT af Gud, ja

Det er rigtigt, at vi allesammen er skabt af Gud. Vi er lavet i hans billede, men det er blevet fordrejet. Det er ikke, som han oprindeligt havde tænkt det. Fordi vi dummede os. Men Gud har en anden og bedre plan.

Så hvad er løsningen?

Børn af Gud – hvem er det så?

Der står i Biblen, at vi har fået lov til at blive hans børn. Det er gjort muligt gennem hans søn Jesus, som han sendte som betaling for vores synder imod ham.

Gud kan nemlig genføde os åndeligt, så vi bliver døtre og sønner af Ham igen, hvis vi tager imod den betaling, han gav med Jesus, da han lod sin søn dø på et kors og tage betalingen for din synd. Det gjorde han, fordi han elsker dig. Læs mere

Vi bliver børn når vi bliver født på ny, som Biblen kalder det. Eller som man også kalder at blive frelst.

Hvordan bliver man barn af Gud?

For at blive barn af Gud skal du fødes påny i din ånd. Ellers er du et barn af denne verden og kommer i Helvede.

At blive født påny sker, når du tror på Jesus og vender dig fra synd, bliver døbt under vand og modtager Helligånden. Se også sådan bliver du frelst.

Biblen fortæller om at være barn af Gud flere steder:

  • Gal 3:26 Vi er børn af Gud gennem tro på Jesus
  • Rom 8:14 Alle som bliver ledt af Helligånden er Guds børn
  • Joh 1:12 Dem, der tog imod ham kan kalde sig Guds børn

“Men de, der ikke lever efter Guds vilje og ikke elsker andre kristne, er ikke født af Gud. På den måde kan man skelne mellem, hvem der er Guds børn, og hvem der er Djævelens børn.” 1. Joh.‬ ‭3:10‬

Gud er god, og ønsker dig tilbage

Gud ønsker, at du bliver barn af ham. Han ønsker at du bliver en del af hans familie igen. Han har faktisk skabt dig til at blive det.

Spørgsmålet er: Hvad gør du ved det? Er du parat til at sige farvel til dit gamle liv, og velkommen til et nyt?

Gud velsigne dig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *