Hvad betyder udtrykket “At gå på vandet”?

Jesus er den eneste vej til himlen - uden ham er vi alle fortabte. Gud gav sin søn så du kan opleve frihed, helbredelse og få evigt liv.

Du kommer ikke i himlen pga. din babydåb. En ægte tro på Jesus er opskriften! Skriv anonymt og forstå mere. Chat 08-22 med en præst.

Du har nok hørt udtrykket at “gå på vandet“.

Men er du klar over, hvad udtrykket egentlig betyder?

Vi bruger det alle i betydningen at have selvtillid, som “Han tror, han kan klare det hele” eller som stor glæde, fx. ved at en person “Er rigtig glad og slet ikke til at gøre ked af det“. Det er i den betydning, at de fleste danskere bruger udtrykket.

Men faktisk har talemåden en anden baggrund, der faktisk er både et mirakel og en historisk begivenhed.

Det er nemlig den sande historie om, at både Jesus – og een af hans disciple – gik på vandet.

Det kan du læse mere om her.

Et bibelsk udtryk

“At gå på vandet”stammer fra Biblen:

Det var efterhånden blevet ud på natten. Jesus var alene på bjerget, mens disciplene var et godt stykke ude på søen, hvor de kæmpede mod bølgerne og en strid modvind. Kort før daggry kom Jesus ud til dem, vandrende hen over vandet.

Mat 14:24-25

Og det var ikke bare Jesus, der gik på vandet. En af hans følgere – Peter – gjorde det også, omend kortvarigt:

Peter kravlede ud over bådens ræling og gik på vandet hen mod Jesus. Men da han så stormens rasen omkring sig, blev han bange, og han begyndte at synke.

Mat 14:30

At gå på vandet er altså den sande historie om et af Guds mirakler. Og om, at vi kan opleve disse mirakler, hvis vi tror på Gud.

Hvorfor gik Jesus på vandet?

Jesus gik på vandet fordi han er Gud. Fordi han kan, og fordi han har kontrol over naturen. Han har trods alt skabt den. At gå på vandet er en smal sag for Gud.

Miraklerne er stadig mulige i dag. Eksempelvis er der dagligt eksempler på helbredelse i Jesu navn. Folk bliver helbredt for blindhed, døvhed, kræft og meget andet.

Det største mirakel af dem alle er, at du kan blive frelst. Sådan gør du.

Frelsen – kun ved Jesus

Biblen fortæller, at mennesket syndede mod Gud og blev smidt ud af Paradisets have. Der lever vi nu – adskilt fra Gud, i verden med dens sygdomme og ondskab. Kun gennem Jesus kan vi komme tilbage til Gud, når vi i troen på hans søn Jesus vender os fra vores synd, bliver døbt til Jesus og modtager helligånden.

Det er den eneste vej i Himlen.

Gud velsigne dig.

Babydåb og konfirmation er ugyldigt overfor Gud. Han ser kun på, om du rigtigt tror på – og følger – Hans søn, Jesus. Læs mere eller Chat med en præst.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *