Salmer til jul

Dåben er kun gyldig, hvis du er parat til et nyt liv med Jesus. Ellers bliver du bare våd.

Kun Jesus frelser! I Danmark er der tradition for at synge både traditionelle salmer og moderne julesange til jul. Der er dog noget helt særligt over de gamle julesalmer, der fortæller om den egentlige grund til, at vi holder jul: At Gud sendte sin søn, så vi kan blive frelst.

Læs også Tog du imod den søn, han sendte?

De 10 mest populære julesalmer

Her er en liste over de mest populære julesalmer, der kan synges omkring juletræet:

  • Julen har bragt velsignet bud
  • Glade jul, dejlige jul
  • Her kommer Jesus dine små
  • Den yndigste rose er fundet
  • En rose så jeg skyde

Frelsen – kun ved Jesus

Biblen fortæller, at mennesket syndede mod Gud og blev smidt ud af Paradisets have. Der lever vi nu – adskilt fra Gud, i verden med dens sygdomme og ondskab. Kun gennem Jesus kan vi komme tilbage til Gud, når vi i troen på hans søn Jesus vender os fra vores synd, bliver døbt til Jesus og modtager helligånden. Det er den eneste vej i Himlen. Gud velsigne dig.

Vidste du, at du kan støtte Jesusfrelser.dk i arbejdet med med at dele evangeliet med danskerne? Vi skriver artikler, sender gratis bibler, annoncerer online og bemander en glødende, online chat 🔥.

Du kan støtte Jesusfrelser.dk, så du hjælper os med til at endnu flere danskere lærer Jesus at kende. Det er det vigtigste af alt!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nye ord fra Gud og inspirerende artikler i din e-mail inbox hver måned.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *